Logo
0 ks
za 0,00 EUR
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
  1. Úvod
  2. Obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

  

Článok I

 

Údaje o prevádzkovateľovi www.kreativnyobchodik.sk

 

1.1    Predávajúcim je spoločnosť KREATÍVNY obchodík u Moniky s.r.o., so sídlom: Kvetoslavov 736, 930 41 Kvetoslavov, ktorá je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 38258/T, IČO: 50 458 418, DIČ: 2120332863, IČDPH: SK2120332863    tel. č.: +421 911 875 618, e-mail: info@kreativnyobchodik.sk (ďalej len „predávajúci“).

 

1.2    Adresa pre osobné odbery, reklamácie, vrátenie tovaru a iné:

Kreatívny obchodík u Moniky s.r.o., Hlavná 45, 931 01 Šamorín.

1.3   Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá akýmkoľvek spôsobom kontaktuje predávajúceho s úmyslom kúpy tovaru, ktorý predávajúci ponúka.

1.4   Používaním web-stránok internetového obchodu predávajúceho a potvrdením objednávky dáva kupujúci súhlas s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.

1.5   Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné až do vydania nových obchodných podmienok.

Článok II

 

Cena tovaru

2.1   Predávajúci je platcom DPH.

2.2   Predajné ceny za tovar a služby sú na web-stránke internetového obchodu predávajúceho uvádzané s DPH.

2.3   K základnej cene objednávky je pripočítaná cena za dopravu tovaru podľa toho, aký spôsob doručenia si kupujúci vyberie. Balné je zahrnuté v cene dopravy.

 

Článok III

Objednávka tovaru

3.1  Tovar si môže kupujúci objednávať prostredníctvom nákupného košíka na stránke https://eshop.kreativnyobchodik.sk/

3.2  Po odoslaní objednávky bude objednávka kupujúceho spracovaná a na jeho e-mail bude obratom doručené potvrdenie o prijatí objednávky. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že si predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 3 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru"). Na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim mu budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.

 

3.3  Odoslaním objednávky sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tovar dohodnutú cenu. Predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu správny druh a množstvo tovaru v dohodnutej cene podľa objednávky. Zrušenie objednávky je zo strany kupujúceho možné do 3 hodín od objednania tovaru bez udania dôvodu. Kupujúci môže objednávku zrušiť telefonicky alebo e-mailom. Po overení splnenia podmienok zrušenia objednávky potvrdí predávajúci kupujúcemu storno objednávky e-mailom alebo telefonicky. V prípade, že už bola suma za objednaný tovar zo strany kupujúceho uhradená, predávajúci zašle peniaze späť na bankový účet kupujúceho, alebo ich doručí iným spôsobom, ktorý si spolu dohodnú. Predávajúci má právo zrušiť objednávku v prípade, keď nie je možné zabezpečiť objednaný tovar. V takomto prípade kupujúcemu ihneď vráti uhradenú sumu v plnej výške, alebo mu ponúkne náhradný tovar, prípadne si s kupujúcim dohodne iné riešenie. Predávajúci má právo zrušiť objednávku tiež v prípade, ak sa nemôže skontaktovať s kupujúcim (chybne uvedené alebo neuvedené kontaktné údaje, nedostupnosť, ...).

 

Článok IV

 Platobné a dodacie podmienky

4.1  Platiť za tovar môže kupujúci na dobierku alebo prevodom na účet predávajúceho na základe pro forma (zálohovej) faktúry.  Na základe odoslanej objednávky vystaví predávajúci kupujúcemu pro forma (zálohovú) faktúru, ktorú mu zašle spolu s potvrdením objednávky e-mailom. Túto platbu môže kupujúci uskutočniť nasledovne:

 

  1. a) prevodným príkazom zo svojho účtu,
  2. b) priamym vkladom v hotovosti na účet predávajúceho.

 

4.2   Platba je možná len v eurách. 

Predávajúci má právo odmietnuť zaslať tovar kupujúcemu na dobierku a požadovať platbu vopred aj bez udania dôvodu, hlavne však v prípade, ak už v minulosti neprevzal zásielku poslanú na dobierku. Predávajúci má právo odmietnuť zaslať tovar na dobierku aj novému a/alebo neregistrovanému zákazníkovi.  

 

4.3  Tovar predávajúci štandardne dodáva len v rámci Slovenskej republiky. Tovar do ostatných štátov Európskej únie odošle predávajúci len po dohode s kupujúcim. Cena za dopravu mimo územia SR bude kupujúcemu oznámená e-mailom ešte pred odoslaním objednaného tovaru.

4.4   Daňový doklad (faktúru) posiela predávajúci kupujúcemu po odoslaní tovaru iba mailom. Papierová verzia bude zaslaná len na vyžiadanie.

4.5   Dodacia lehota na tovar v ponuke predávajúceho je vo väčšine prípadov 3 pracovné dni od prijatia platby, maximálna doba dodania je 14 dní alebo sa môže po dohode s kupujúcim predĺžiť. O predĺženej dodacej lehote a termíne dodania bude predávajúci kupujúceho informovať pri potvrdení objednávky telefonicky, resp. e-mailom. Ak kupujúcemu nevyhovuje oznámená predĺžená dodacia lehota, má možnosť stornovať objednávku v súlade s odsekom 3.3 Článku III týchto Všeobecných obchodných podmienok.

4.6   O odoslaní, resp. expedovaní tovaru bude predávajúci informovať kupujúceho e-mailom.             

4.7  Predávajúci zabezpečuje dopravu tovaru v rámci Slovenskej republiky spôsobom, ktorý si kupujúci vyberie z ponúkaných možností v rámci objednávky:

  1. a) kuriérskou službou;
  2. b) Slovenskou poštou;
  3. c) osobný odber.

 

4.8   Cena za dopravu tovaru na určené miesto je nasledovná:

1. dodanie kuriérskou službou INTIME-UPS pri objednávke tovaru pri platbe vopred na účet do 40 € je      4,80 €;

2. dodanie kuriérskou službou INTIME-UPS pri objednávke tovaru pri dobierke do 40 € je 5,80 €, 

3. dodanie kuriérskou službou INTIME-UPS pri objednávke tovaru nad 40 €/bez dph/ je poštovné zdarma; v prípade dobierky pri nákupe nad 40€/bez dph/  dobierkový poplatok 1€

4. dodanie Slovenskou poštou - zásielka do 500g-- pri platbe vopred na účet je 2,50 €;

5. dodanie Slovenskou poštou - zásielka do 500g na dobierku 3,50 €;

6. dodanie Slovenskou poštou - zásielka nad 500g-- pri platbe vopred na účet je 3,00 €;

7. dodanie Slovenskou poštou - zásielka nad 500g na dobierku 4,00 €;

6. osobne v čase otváracích hodín.

 

4.9   Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na určené miesto.

 

4.10   Tovar je primerane zabalený a zabezpečený. Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru skontrolovať neporušenosť zásielky a v prípade  poškodenia zásielku neprebrať od doručovateľa. Kupujúci aj predávajúci sa takto vyhnú zbytočným nákladom na prípadnú reklamáciu tovaru.

4.11   Spolu s tovarom predávajúci zasiela kupujúcemu faktúru (daňový doklad) mailom. Faktúra slúži zároveň ako dodací list. Predávajúci taktiež dodá kupujúcemu spolu s tovarom návod na obsluhu a záručný list, ak to vyžaduje povaha tovaru.

4.12  Za tovar zodpovedá predávajúci až po jeho prevzatie kupujúcim. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

 

  1. a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  2. b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  3. c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

 

4.13   V prípade väčšieho záujmu sa môže stať, že predávajúci bude mať na sklade nedostatok tovaru. V takom prípade môže predávajúci dodať kupujúcemu objednaný tovar postupne v niekoľkých balíkoch, pričom poštovné a balné platí kupujúci ako za jeden balík.

4.14    V prípade neprevzatia zásielky kupujúcim (na základe objednávky) si predávajúci vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody (úhrada poštovného a balného v súvislosti so odoslaním zásielky kupujúcemu, ako aj úhrada poštovného v prípade neprevzatia zásielky kupujúcim a jej vrátenia predávajúcemu). V prípade, ak si kupujúci neprevezme tovar pri jeho prvom doručení a požaduje opätovné doručenie tovaru, je povinný uhradiť predávajúcemu náklady tak v súvislosti s prvým, ako aj opätovným doručením tovaru.

 

Článok V

 

Odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru

 

 

5.1  Kupujúci je v súlade s § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru oprávnený odstúpiť od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu, a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.

 

5.2   Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

 

5.3   Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy podľa § 7 ods. 1 u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva kupujúceho na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie kupujúceho vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení      od zmluvy“).

 

5.4  Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť predávajúcemu alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa pritom považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

 

5.5    Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ak ide o tovar zhotovený predávajúcim podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo tovar vyrobený na mieru, prípadne tovar určený osobitne pre jedného kupujúceho.

 

5.6  Predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5. Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru.

 

5.7  Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

 

5.8  Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm.  i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru.

 

Článok VI

 

Reklamácie a záručné podmienky

 

6.1  Vybavovanie reklamácií sa riadi záručnými podmienkami v závislosti od konkrétneho tovaru, príslušnými ustanoveniami Zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a príslušnými ustanoveniami Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), ako aj osobitnými právnymi predpismi.

 

6.2  Záručná doba na všetok ponúkaný tovar v internetovom obchode predávajúceho je 24 mesiacov, okrem výnimiek stanovených zákonom. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamácia) postačí predloženie dokladu o zakúpení tovaru zo strany kupujúceho (priložená faktúra, pokladničný doklad). Predloženie dokladu o zakúpení tovaru na účely reklamácie postačuje aj v prípade, ak bol vydaný záručný list, ale kupujúci ho stratil.

 

6.3   Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho častí) spôsobené jeho používaním zo strany kupujúceho, mechanické poškodenia tovaru spôsobené kupujúcim v dôsledku jeho nesprávneho zaobchádzania s tovarom alebo v dôsledku jeho zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, ako bol uvedený v návode na používanie, v dôsledku zanedbania starostlivosti a údržby o tovar, poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim v dôsledku jeho nadmerného zaťažovania alebo používania v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi, prípadne na iné porušenia záručných podmienok. Predávajúci taktiež nezodpovedá za vady alebo poškodenia tovaru, ku ktorých vzniku prišlo v dôsledku vyššej moci (vis maior).

 

6.4  Kupujúci má právo reklamovať aj tovar zakúpený vo výpredaji alebo za zníženú cenu, avšak vada nesmie súvisieť s dôvodom, pre ktorý bol tovar predávaný za zníženú cenu.

 

6.5  Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý, mechanicky nepoškodený, spolu s kópiou faktúry, prípadne dodacieho či záručného listu. Kupujúci je povinný spolu s tovarom zaslať aj popis konkrétnej vady.

 

6.6   Reklamáciu tovaru vybavuje predávajúci bez zbytočného odkladu, maximálne však v lehote do 30 dní od dátumu doručenia reklamácie kupujúcim, resp. prepravnou spoločnosťou. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový tovar, začína plynúť nová záručná doba znova od dátumu vybavenia reklamácie.

 

6.7    POSTUP KUPUJÚCEHO PRI REKLAMÁCII:

 

6.7.1 Kupujúci čo najskôr po zistení vady tovaru odošle tento tovar doporučene na adresu predávajúceho uvedenú v Článku I odseku 1.1 týchto Všeobecných obchodných podmienok spolu s kópiou dokladu o kúpe a reklamačným protokolom s popisom vady tovaru.

 

6.7.2 V situácii, keď je tovar potrebné zaslať predávajúcemu alebo servisnému stredisku, koná kupujúci tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý bude tovar dostatočne chrániť a ktorý vyhovuje nárokom na prepravu krehkého tovaru, a označí zásielku príslušnými symbolmi.

 

Adresa na zasielanie reklamácii - Kreatívny obchodík u Moniky s.r.o.:

Hlavná 45, 931 01 Šamorín

alebo osobne v čase otváracích hodín.

 

6.8   V prípade, že bol reklamovaný tovar poslaný poštou, prípadne prepravnou spoločnosťou, dopravné náklady spojené s odoslaním reklamácie na adresu predávajúceho hradí kupujúci. Odoslanie reklamovaného tovaru naspäť kupujúcemu zabezpečuje predávajúci poštou na svoje náklady. Akýkoľvek iný spôsob prepravy reklamovaného tovaru späť na vyslovenú žiadosť kupujúceho si hradí kupujúci.

 

   6.9 Za vybavenie reklamácie sa považuje odovzdanie tovaru kupujúcemu po jeho oprave, výmene alebo zamietnutí reklamácie, príp. vrátenie peňazí kupujúcemu pri odstúpení od zmluvy.

 

 

Článok VII

Ochrana osobných údajov

 

7.1 Predávajúci (ďalej tiež ako „prevádzkovateľ“) a kupujúci sa dohodli, že kupujúci                          v prípade, ak je fyzickou osobou, oznámi predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, telefonický a e-mailový kontakt (ďalej len „osobné údaje“).

7.2 Kupujúci (ďalej len „dotknutá osoba“) poskytuje predávajúcemu svoje osobné údaje v rozsahu podľa bodu 7.1 tohto Článku Všeobecných obchodných podmienok dobrovoľne za účelom plnenia zmluvy, ktorej je dotknutá osoba zmluvnou stranou, ako aj za účelom vykonania opatrení zo strany predávajúceho potrebných pred uzatvorením zmluvy. Účelom spracúvania týchto osobných údajov je vystavenie daňového dokladu, resp. faktúry, oblasť predzmluvných vzťahov, identifikácia dotknutých osôb, potvrdenie ich objednávok, a to telefonicky alebo elektronickým spôsobom a doručenie objednaného tovaru.

7.3  Predávajúci spracúva osobné údaje dotknutých osôb na účely registrácie dotknutých osôb v rámci internetového obchodu na webovej stránke predávajúceho www.kreativnyobchodik.sk a na marketingové účely, t.j. na účely realizácie marketingových aktivít predávajúceho vo vzťahu k dotknutým osobám formou poskytovania informácii o novinkách a akciových ponukách. na základe poskytnutia ich súhlasu v súlade s čl. 6 ods. 1 písm. a) a Recitálu 32 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „GDPR“). Dotknutá osoba prejaví svoj súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov na tento účel pri objednaní tovaru v rámci internetového obchodu na webovej stránke predávajúceho www.kreativnyobchodik.sk, pri registrácii v rámci internetového obchodu                  na webovej stránke predávajúceho www.kreativnyobchodik.sk, alebo iným vhodným spôsobom. Dotknutá osoba vyjadruje zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky alebo pri registrácii v rámci internetového obchodu na webovej stránke predávajúceho www.kreativnyobchodik.sk svoj súhlas na to, aby predávajúci spracovával a uchovával jej osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko a e-mailová adresa, a to                               pri činnostiach predávajúceho týkajúcich sa zasielania informácií o novinkách a akciových ponukách dotknutým osobám, a aby ich spracovával v rámci svojho informačného systému “Marketing“. Dotknuté osoby udeľujú predávajúcemu tento súhlas na dobu určitú, a to                     do splnenia účelu spracúvania ich osobných údajov.

7.4  Dotknuté osoby môžu aktualizovať svoje osobné údaje priamo v on-line režime v rámci internetového obchodu na webovej stránke predávajúceho www.kreativnyobchodik.sk,                            v zákazníckej  sekcii, a to ihneď po prihlásení.

7.5  Predávajúci sa zaväzuje, že bude získané osobné údaje spracúvať zákonným spôsobom, spravodlivo a transparentne vo vzťahu k dotknutým osobám a bude ich získavať na konkrétne určené, výslovne uvedené a legitímne účely, pričom ich nebude ďalej spracúvať spôsobom, ktorý by nebol zlučiteľný s týmito účelmi. Taktiež sa zaväzuje dodržiavať aj ďalšie zásady spracúvania osobných údajov v súlade s čl. 5 GDPR.

7.6 Dotknutá osoba má v súlade s čl. 15 GDPR právo získať od prevádzkovateľa potvrdenie                     o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktorí sa jej týkajú, a ak tomu tak je, má právo získať prístup k týmto osobným údajom a tieto informácie:

  1. a) účely spracúvania;
  2. b) kategórie dotknutých osobných údajov;
  3. c) príjemcovia alebo kategórie príjemcov, ktorým boli alebo budú osobné údaje poskytnuté, najmä príjemcovia v tretích krajinách alebo medzinárodné organizácie;
  4. d) ak je to možné, predpokladaná doba uchovávania osobných údajov alebo, ak to nie je možné, kritériá na jej určenie;
  5. e) existencia práva požadovať od prevádzkovateľa opravu osobných údajov týkajúcich sa dotknutej osoby alebo ich vymazanie alebo obmedzenie spracúvania, alebo práva namietať proti takémuto spracúvaniu;
  6. f) právo podať sťažnosť dozornému orgánu;
  7. g) ak sa osobné údaje nezískali od dotknutej osoby, akékoľvek dostupné informácie, pokiaľ ide o ich zdroj;
  8. h) existencia automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania uvedeného v článku 22 1 a 4 a v týchto prípadoch aspoň zmysluplné informácie o použitom postupe, ako aj význame a predpokladaných dôsledkoch takéhoto spracúvania pre dotknutú osobu.

7.7  Dotknutá osoba má v súlade s čl. 16 GDPR právo na to, aby prevádzkovateľ                                       bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. So zreteľom                        na účely spracúvania má dotknutá osoba právo na doplnenie neúplných osobných údajov, a to aj prostredníctvom poskytnutia doplnkového vyhlásenia.

7.8  Dotknutá osoba má v súlade s čl. 17 GDPR právo dosiahnuť u prevádzkovateľa                               bez zbytočného odkladu vymazanie osobných údajov, ktoré sa jej týkajú, a prevádzkovateľ je povinný bez zbytočného odkladu vymazať osobné údaje, ak je splnený niektorý z týchto dôvodov:

  1. a) osobné údaje už nie sú potrebné na účely, na ktoré sa získavali alebo inak spracúvali;
  2. b) dotknutá osoba odvolá súhlas, na základe ktorého sa spracúvanie vykonáva, podľa článku 6 ods. 1 písm. a) alebo článku 9 ods. 2 písm. a), a ak neexistuje iný právny základ pre spracúvanie;
  3. c) dotknutá osoba namieta voči spracúvaniu podľa článku 21 ods. 1 a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie alebo dotknutá osoba namieta voči spracúvaniu podľa článku 21 ods. 2;
  4. d) osobné údaje sa spracúvali nezákonne;
  5. e) osobné údaje musia byť vymazané, aby sa splnila zákonná povinnosť podľa práva Únie alebo práva členského štátu, ktorému prevádzkovateľ podlieha;
  6. f) osobné údaje sa získavali v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti podľa článku 8 ods. 1.

7.9  Dotknutá osoba má v súlade s čl. 18 GDPR právo na to, aby prevádzkovateľ obmedzil spracúvanie, pokiaľ ide o jeden z týchto prípadov:

  1. a) dotknutá osoba napadne správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho prevádzkovateľovi overiť správnosť osobných údajov;
  2. b) spracúvanie je protizákonné a dotknutá osoba namieta proti vymazaniu osobných údajov a žiada namiesto toho obmedzenie ich použitia;
  3. c) prevádzkovateľ už nepotrebuje osobné údaje na účely spracúvania, ale potrebuje ich dotknutá osoba na preukázanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov;
  4. d) dotknutá osoba namietala voči spracúvaniu podľa článku 21 ods. 1, a to až do overenia, či oprávnené dôvody na strane prevádzkovateľa prevažujú nad oprávnenými dôvodmi dotknutej osoby.

7.10     Ak sa spracúvanie obmedzilo podľa bodu 7.9 tohto Článku Všeobecných obchodných podmienok, takéto osobné údaje sa s výnimkou uchovávania spracúvajú len so súhlasom dotknutej osoby alebo na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov, alebo na ochranu práv inej fyzickej alebo právnickej osoby, alebo z dôvodov dôležitého verejného záujmu Únie alebo členského štátu. Dotknutú osobu, ktorá dosiahla obmedzenie spracúvania podľa bodu 7.9 tohto Článku Všeobecných obchodných podmienok, prevádzkovateľ informuje pred tým, ako bude obmedzenie spracúvania zrušené.

7.11  Prevádzkovateľ je v súlade s čl. 19 GDPR povinný oznámiť každému príjemcovi, ktorému boli osobné údaje o dotknutých osobách poskytnuté, každú opravu alebo vymazanie osobných údajov alebo obmedzenie spracúvania uskutočnené podľa čl. 16, čl. 17 ods. 1 a čl. 18 GDPR, pokiaľ sa to neukáže ako nemožné alebo si to nevyžaduje neprimerané úsilie. Prevádzkovateľ o týchto príjemcoch informuje dotknutú osobu, ak to bude dotknutá osoba požadovať.

7.12  Dotknutá osoba má v súlade s čl. 20 GDPR právo získať osobné údaje, ktoré sa jej týkajú a ktoré poskytla prevádzkovateľovi, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a má právo preniesť tieto údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi bez toho, aby jej prevádzkovateľ, ktorému sa tieto osobné údaje poskytli, bránil, ak:

  1. a) sa spracúvanie zakladá na súhlase podľa článku 6 ods. 1 písm. a) alebo článku 9 ods. 2 písm. a), alebo na zmluve podľa článku 6 ods. 1 písm. b), a
  2. b) ak sa spracúvanie vykonáva automatizovanými prostriedkami.

7.13  Dotknutá osoba má pri uplatňovaní svojho práva podľa bodu 7.12 tohto Článku Všeobecných obchodných podmienok na prenosnosť údajov právo na prenos osobných údajov priamo od jedného prevádzkovateľa druhému prevádzkovateľovi, pokiaľ je to technicky možné.

7.14   Dotknutá osoba má v súlade s čl. 21 GDPR právo kedykoľvek namietať z dôvodov týkajúcich sa jej konkrétnej situácie proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa jej týka, ktoré je vykonávané na základe článku 6 ods. 1 písm. e) alebo f) vrátane namietania proti profilovaniu založenému na uvedených ustanoveniach. Prevádzkovateľ v takomto prípade nesmie ďalej spracúvať osobné údaje, pokiaľ nepreukáže nevyhnutné oprávnené dôvody                  na spracúvanie, ktoré prevažujú nad záujmami, právami a slobodami dotknutej osoby, alebo dôvody na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov.

7.15   Ak sa osobné údaje spracúvajú na účely priameho marketingu, dotknutá osoba má právo kedykoľvek namietať proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa jej týka, na účely takéhoto marketingu, vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym marketingom. Ak dotknutá osoba bude namietať voči spracúvaniu jej osobných údajov                      na účely priameho marketingu, prevádzkovateľ nesmie jej osobné údaje na tento účel ďalej spracúvať.

7.16  Dotknutá osoba má v súlade s čl. 22 GDPR právo na to, aby sa na ňu nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je založené výlučne na automatizovanom spracúvaní, vrátane profilovania, a ktoré má právne účinky, ktoré sa jej týkajú alebo ju podobne významne ovplyvňujú, s výnimkou prípadov podľa čl. 22 ods. 2 GDPR.

7.17  Prevádzkovateľ sa zaväzuje prijať vhodné opatrenia s cieľom poskytnúť dotknutej osobe všetky informácie uvedené v čl. 13 a 14 GDPR a všetky oznámenia podľa čl. 15 až 22 a čl. 34 GDPR, ktoré sa týkajú spracúvania, a to v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme, formulované jasne a jednoducho, a to najmä v prípade informácií určených osobitne dieťaťu. Informácie prevádzkovateľ poskytne písomne alebo inými prostriedkami a               v prípade potreby elektronickými prostriedkami. Ak o to prevádzkovateľa požiada dotknutá osoba, informácie jej môže poskytnúť ústne za predpokladu, že sa preukázala totožnosť dotknutej osoby iným spôsobom.

7.18  Prevádzkovateľ je povinný poskytnúť dotknutej osobe informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe jej žiadosti podľa čl. 15 až 22 GDPR, bez zbytočného odkladu a                           v každom prípade do jedného mesiaca od doručenia žiadosti. Uvedenú lehotu môže prevádzkovateľ v prípade potreby predĺžiť o ďalšie dva mesiace, pričom sa zohľadní komplexnosť žiadosti a počet žiadostí. Prevádzkovateľ je povinný informovať dotknutú osobu o každom takomto predĺžení do jedného mesiaca od doručenia žiadosti spolu s dôvodmi zmeškania lehoty. Ak dotknutá osoba podala žiadosť elektronickými prostriedkami, informácie poskytne prevádzkovateľ podľa možnosti elektronickými prostriedkami,                    pokiaľ dotknutá osoba nepožiadala o iný spôsob.

7.19  Ak prevádzkovateľ neprijme opatrenia na základe žiadosti dotknutej osoby podľa čl. 15 až 22 GDPR, bezodkladne, avšak najneskôr do jedného mesiaca od doručenia žiadosti je povinný informovať dotknutú osobu o dôvodoch nekonania a o možnosti podať sťažnosť dozornému orgánu a uplatniť súdny prostriedok nápravy.

7.20  Informácie podľa čl. 13 a 14 GDPR a všetky oznámenia a všetky opatrenia prijaté                     podľa čl. 15 až 22 a článku 34 GDPR poskytuje prevádzkovateľ dotknutým osobám bezplatne. Ak sú žiadosti dotknutej osoby zjavne neopodstatnené alebo neprimerané, najmä pre ich opakujúcu sa povahu, prevádzkovateľ môže:

  1. a) požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na poskytnutie informácií alebo na oznámenie alebo na uskutočnenie požadovaného opatrenia, alebo
  2. b) odmietnuť konať na základe žiadosti. Prevádzkovateľ je pritom povinný preukázať zjavnú neopodstatnenosť alebo neprimeranosť žiadosti dotknutej osoby.

7.21  Bez toho, aby bol dotknutý čl. 11 GDPR, ak má prevádzkovateľ oprávnené pochybnosti v súvislosti s totožnosťou dotknutej osoby, ktorá podáva žiadosť podľa čl. 15 až 21 GDPR, môže požiadať o poskytnutie dodatočných informácií potrebných na potvrdenie totožnosti dotknutej osoby.

7.22.  Prevádzkovateľ poskytuje získané osobné údaje dotknutých osôb týmto príjemcom, resp. tretím stranám:

 INTIME s.r.o. Sídlo: Senecká cesta 1, Ivanka pri Dunaji 900 28 Slovakia IČO: 31 342 621 zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel Sro, Vložka č. 4376/B.

Slovenská pošta, a.s. Sídlo: Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica IČO: 36 631 124 zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel Sa, Vložka č. 803/S.

Voraco s.r.o. Sídlo: Nemčíkova 7, 84101 Bratislava IČO: 35 870 117 zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel Sro, Vložka č. 30102/B.

7.20  Informácie podľa čl. 13 a 14 GDPR a všetky oznámenia a všetky opatrenia prijaté                     podľa čl. 15 až 22 a článku 34 GDPR poskytuje prevádzkovateľ dotknutým osobám bezplatne. Ak sú žiadosti dotknutej osoby zjavne neopodstatnené alebo neprimerané, najmä pre ich opakujúcu sa povahu, prevádzkovateľ môže:

  1. a) požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na poskytnutie informácií alebo na oznámenie alebo na uskutočnenie požadovaného opatrenia, alebo
  2. b) odmietnuť konať na základe žiadosti. Prevádzkovateľ je pritom povinný preukázať zjavnú neopodstatnenosť alebo neprimeranosť žiadosti dotknutej osoby.

7.21  Bez toho, aby bol dotknutý čl. 11 GDPR, ak má prevádzkovateľ oprávnené pochybnosti v súvislosti s totožnosťou dotknutej osoby, ktorá podáva žiadosť podľa čl. 15 až 21 GDPR, môže požiadať o poskytnutie dodatočných informácií potrebných na potvrdenie totožnosti dotknutej osoby.

7.22.  Prevádzkovateľ poskytuje získané osobné údaje dotknutých osôb týmto príjemcom, resp. tretím stranám:

 INTIME s.r.o. Sídlo: Senecká cesta 1, Ivanka pri Dunaji 900 28 Slovakia IČO: 31 342 621 zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel Sro, Vložka č. 4376/B.

Slovenská pošta, a.s. Sídlo: Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica IČO: 36 631 124 zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel Sa, Vložka č. 803/S.

Voraco s.r.o. Sídlo: Nemčíkova 7, 84101 Bratislava IČO: 35 870 117 zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel Sro, Vložka č. 30102/B.

 

Článok VIII

Alternatívne riešenie sporov

 

  1. V prípade, ak kupujúci nie je spokojný so spôsobom, akým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania kupujúcim, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona
    č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“). Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je:

 

  1. Slovenská obchodná inšpekcia, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese:

 

Slovenská obchodná inšpekcia

ústredný inšpektorát

Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

Prievozská 32, p. p. 29

827 99 Bratislava 27

 

 alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk; alebo

 

  1. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam oprávnených subjektov je dostupný na stránke https://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1, pričom kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť kupujúceho obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť on-line platformy na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

  1. Návrh kupujúceho na začatie alternatívneho riešenia sporu musí v zmysle § 12 odseku 3 zákona
    o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov obsahovať:

 

  1. a)     meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
  2. b)    presné označenie predávajúceho,
  3. c)     úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
  4. d)    označenie, čoho sa kupujúci ako spotrebiteľ domáha,
  5. e)     dátum, kedy sa kupujúci ako spotrebiteľ obrátil na predávajúceho so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s predávajúcim bol bezvýsledný,
  6. f)     vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

 

Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže kupujúci využiť formulár, ktorého vzor je na webovom sídle každého subjektu alternatívneho riešenia sporov a súčasne tvorí prílohu zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov - https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/prilohy/SK/ZZ/2015/391/20190101_4545799-2.pdf.
K návrhu priloží kupujúci všetky doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.

 

 

 

Článok IX

Záverečné ustanovenia

 

 

8.1  Dohľad nad dodržiavaním Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia (ďalej len „SOI“), Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj, Pekárska 23, 917 01  Trnava 1.  

 

8.2  Na vzťahy neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. a Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru.

 

8.3 Zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky kupujúci vyjadruje, že sa oboznámil s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu a že s nimi súhlasí.

 

8.4    Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto Všeobecných obchodných podmienok, pričom ich prípadnú zmenu je predávajúci povinný uverejniť na web-stránke jeho internetového obchodu.

 

8.5    Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť dňom ich uverejnenia na web-stránke internetového obchodu predávajúceho a účinnosť dňom 06. 03. 2018.

 

 

 

 

 

V Šamoríne dňa 06.08.2019

Kreatívny obchodík u Moniky s.r.o.

kamenná predajňa: Hlavná 45, 931 01 Šamorín, 0911 875 618

Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk
Spracovanie osobných údajov môžete ovplyvniť úpravou svojich preferencií ochrany súkromia.